Saturday, May 16, 2009

Siin haiseb midagi diislikütuse järgi...

Traktorist Ian, minu punase püssi seljas, esiplaanil on suur ämblik

Minu punane püss




Täna (laupäev) oli täispikk tööpäev, tegime istanduses hooldust. Hommikul küsiti, et kes on varem diiseldamist teinud ja minul ning Arnel olid kohe käpad püsti ning seda me omas tempos päev otsa tegimegi. Teised kõik raiusid juurevõsasid (suckers) maha ning neid me siis diisliga mürgitasimegi. Seljapaagi täitmisel läheb tahes tahtmata veidi üle ääre ning selga võttes saan isegi sellega kokku. Diiseldamine muidu on selline puhas töö - õhtul ei ole vaja ennast nühkida banaanipuu mahlast puhtaks (kuivades muutub see pruuniks ja imbub naha külge).

Meil on nüüd nädal aega olnud ka kaks Vene poissi kes on kasvanud üles Saksamaal: Igor ja Juri - väga originaalsed vene nimed loomulikult. Igastahes läks mingi hetk meil omavahel Arnega venekeelseks dialoogiks ning siis nad tegid suured silmad ja küsisid, et kas me oskame vene keelt. Loomulikult rääkisime Krokodill Genast ja Nu Pogodi multikast ning muust... laused olid pooleldi vene keeles ja pooleldi inglise keelsed. Muidugi seletades neile, et elame "Estonias" ei öelnud neile mitte midagi. Pärast kolmas saksa kutt Stefan ütles neile, et tegelikult on see riik "Estland" siis teadsid nad küll, kellegi lähituttav olevat seal puhkamas lausa käinud.

Sel nädalal lahkusid Jim ja Marco - Belgium. Võtsid suuna lõuna poole, Sydneysse (austraalia eestlaste kõnepruugis "Sindi"). Kuna reedel ülemus pidi minema pakkijaid aitama, siis olime me Arnega korjamise eest vastutavad. Mina sain supervisori raadiosaatja, millega abi kutsuda kui keegi teisel näiteks pea maha lööb matseetega. Õnneks ei olnud vaja seda kasutada, kuulasin vaid teiste ülemuste juttu pealt. Lisaks tuleb meil nüüd traktoriga käia laadungit maha laadimas. See süsteem toimib nii, et traktori taga on treiler kus on peal raudtee ja kast, ehk top veeretatakse sinna peale. Shedi juures on 2 rida raudteerööpaid varjus, ühe peal on tühjad topid ja teise rea peale lükatakse täis topid, kahe rööparea vahel otsast liikuda sellise ristipidi relsside peal oleva käruga (trolley), tähtis on see, et traktoriga peab tagurdama põhimõtteliselt sentimeetri täpsusega sinna relsside otsa, et koormat peale ja maha laadida. Esimene tagurdamine tühja käruga tuli hästi välja, teine, täislastis tagurdamine oli kuidagi kööbakas ja kolmandal korral tuli jälle välja - harjutamise asi.

Nii, hüpe tänasesse. Diiseldasime veerand neljani, siis tuli ülemus ja ütles, et aitaksime teistel rivid ära lõpetada ja pool 4 läksime oma shedi, farmi manager (veidi kõvem ülemus kui lihtsalt supervisor, aga tegi täna koos meiega tööd samamoodi. Sõidab Mazda BT-50'ga. Sinu hetk, Ardo ;) ) ütles meile "Hey boys, there are some cold beers in the coldbox" Meil oli nagu WTF! hetk ja siis nägime, et külmakastis olid tõesti jää sees õllepurgid ja mõned karastusjoogid. Võtsime purgid ligi ja istusime kõik shedis, ATV'de ja traktorite peal ning ootasime, et kell 4 saaks (tunnipalk ikkagi). Väga meeldiv lüke tema poolt igastahes, sest tavaliselt, kui laupäeval on vaja tööd teha, siis teeme seda vaid meie ja veel paar inimest, täna olid aga peaaegu kõik kohal. Mr Lee tegi lausa pilti ja puha. Uurisin samal ajal eesmise laaduriga traktori kopa juhtkangi ja avastasin kui lihtne sellega opereerida on (4 suunaline joystik, iga suund teeb midagi: edasi-tagasi liigutab kogu kupatust üles-alla ja vasakule-paremale liigutab koppa. Iisi.)

Eurovisiooni lõppvõistlust otse siiski üle ei kanta, seda näidatakse meile homme õhtul pool 9, otseülekannet vast keegi ei vaataks kell 5 pühapäeva hommikul.

No comments:

Post a Comment